4. ja 5. salmi juures võib tekkida küsimus, et kas kirjeldatakse uskliku normaalset olukorda (ja päästmine halvast elust tuleb alles tulevikus) või hoopiski olukorda enne pöördumist, millest päästmine on antud kõikidele juba praegu. Arvan, et kirjeldatakse viimast, kuna kõigest sellest halvast on usklikke päästetud juba nüüd (kes usuvad), nii et nendel kiusatustel halva käitumise ja mõtlemise järgi, mis oli enne pöördumist, ei ole enam meelevalda ega pealesunni õigust. Sellele rõõmule ja muutusele viitavadki esimesed kaks salmi.
1899EMRLR variant on eelmine tõlge ja lühem (ilma uuema 3. ja 5. salmita):
Siinne 3. salm, mis on hiljem 4. salm, ei tekita sisu mõttes selliseid küsimusi, nagu uuemas variandis, kuna siin viidatakse just võimalusele.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar